Můj multifunkční faraon - rozhovor o Ari v časopise Pes přítel člověka

07.07.2013 08:38

Během přihlašování na tábor ve Svojanově a prohození několika mailů se Stáňou Jansovou jsem byla oslovena, zda bych nechtěla o své Ari udělat rozhovor do Psa.. Vzhledem k tomu, jak jsou faraoni chovateli doposud prezentování, jsem na tuto možnost s radostí kývla - mou snahou bylo ukázat faraona nejen jako šílence se silnými loveckými pudy, kterého je téměř hazardem pustit s vodítka, ale jako tvora, který je schopný žít v symbióze se svým majitelem a dělat i jiné věci, než je nahánění zajíců a neposlouchání pánečka. On se totiž, drazí přátelé, žádný pes nenaučí různé povely od přivolání, k sední, lehni, až po panáčkování a nejrůznější další skopičinky, sám, ale tím, kdo tyto povely, ale také socializaci a schopnost žít v poklidu mezi lidmi a psy učí, jste VY, MAJITELÉ! 

Silné lovecké pudy má mnoho psů, nejen tito "ušatí primitivové", ale jak si s nimi poradíte je jen na vás a vašich schopnostech, vašem času, který psovi věnujete a vaší snaze udělat z faraona bytost, která je schopná chodit bez vodítka, přijít na přivolání, nechat se odvolat od zvěře, ale také skákat agility, skládat zkoušky z poslušnosti, věnovat se dogdancingu a dalšímu, a pak předvést skvělou práci při dostihu či coursingu.. Jsem moc ráda, že zrovna takového faraona mám já doma, tak se přestaňte vymlouvat na pudy a geny a mějte jednoduše taky takového :)!!!

ZDE odkaz na naskenovaný rozhovor ze Psa :).